Gå till innehåll

C’mooooon!

Är det någonting Sony inte varit duktiga på så är det reklam. I ansträngningen att promota varumärket Playstation har man antagligen varit löjlig, extrem eller creddig. Visst minns jag och uppskattar Playstation 2-reklamfilmerna regisserade av David Lynch, men annars har det varit rätt illa med säljande reklam.

Nu, lagom till Playstation 3 Slim verkar det dock som att Sony har lärt sig läxan. Playface-kampanjen som rullar i Japan är förvisso snodd, men det innebär inte att den är misslyckad. Väldigt bra funkar det annars med de amerikanska filmerna, här visar Sonys marknadsförare äntligen förståelse för målgruppen, och dessutom en självdistans som tidigare saknats. Ingen gillar någon som tar sig själv på alldeles för stort allvar, det är en läxa som Sony kanske äntligen lärt sig.

Reklamfilmen nedan är lite av en favorit:

Blir det nån Slim nu då? Tja, spelbiblioteket är definitivt lockande. Och jag tänker absolut inte missa Heavy Rain.

4 reaktioner på ”C’mooooon!

  1. HB

    Har redan en PS3 phat. Nöjd med den, backåtkompabilitet FTW!!

    Slipper jag ha flera konsoler framme utan kan nöja mig med en. Vilket känns skönt.

    Att du inte importerar din PS3slim? Från tyskland eller england, det tjänar du på. Framför allt om du kör PAL spel, kör du NTSC spel så är det bara att importera från utlandet. VG+ exempelvis :)

  2. manen

    på tal om dålig reklam så är de senaste vidsen med Dragon Age skit, vill typ strypa ollonet som fick den underbara idéen att lägga på Marilyn Manson i slutet >_<

    Vissa(läs: /tg/ på 4-chan) hävdar dock att allt är EAs fel och man inte ska sura på Bioware :s

  3. Naseer

    Enligt min blyga erfarenhet skulle skulden i det här fallet ligga på Biowares marknadsföringsavdelning. Det är inte alls säkert att utvecklarteamet är med på noterna, de brukar nämligen ha väldigt lite att säga till om.

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: