Gå till innehåll

Att namnge ett spel i Game Dev Story

Det bästa med Game Dev Story är, nördigt nog, namngivandet av de kreationer jag lyckas få fram under min karriär som studiochef. Särskild stolt är jag nog över min konsol som fick ta det fantastiska namnet The Vengaboy, gissa varför liksom.

Minst lika roligt får man anta att jag haft med namngivandet av mina spel. Vad sägs till exempel om spionsimulatorn "Born Identity 3", racingspelet "Handy Brake", onlinerollspelet "Blue Oyster" (för övrigt mitt mest sålda med över 45 miljoner exemplar, CODBLOPS, vad är det?), musikspelet "Flip Off 2" eller Sims-klonen "Green Card USA"?

Upptäcker förresten en del obehagliga strömningar från de titlar jag angivet. Jag menar poncho-fps:et "Tequila Shot" är ju bara dålig humor. Inte blir det bättre med spionrollspelet "Alpha Alcohol" eller pyramidpusslet "Sphinx Off". Min absoluta favorit måste dock ändå vara musikspelet "Snel Hest Rave" som faktiskt fått två uppföljare.

Sen ska man inte heller underskatta influenserna från populärkulturen med titlar som "Drive Grumpy", "Ninja 4-ever" eller "I'd hit that 2" som självklart är ett rörelsekontrollbaserat ninjaspel.

2 reaktioner på ”Att namnge ett spel i Game Dev Story

  1. Fredrik Olsson

    Motion Fitness-spelet Slim Fit har fått två uppföljare. Men Online RPG Ninja-spelet NoN (Nunchakas of Ninjacraft) blev som förväntat populärast!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: